[O1] Oświetlenie wnętrza - problem z przyciskami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sociak55
    Classic
    • 2013
    • 4

    [O1] Oświetlenie wnętrza - problem z przyciskami

    Zamieszczone przez dato
    Enriquez pisał, że promyk nadziei jest, ale do starszego systemu japkofona i po skrakowaniu...
    Dokładnie,
    Nie skrakowany iphone nie działa,
    Nie ma też ani darmowych ani płatnych aplikacji
    - szukałem - poległem
  • Wojtas82
    Classic
    • 2012
    • 13

    #2
    [O1] Oświetlenie wnętrza - problem z przyciskami

    Witam,
    Właśnie zakupiłem pierwszą w życiu Skodę (1999r 1.9 TDI przed liftem)
    Problem w tym, że ma kilka usterek, głównie elektrycznych i chciałbym na bieżąco wszystko w niej ponaprawiać. Ok więc problem wygląda tak:
    Posiadam tego typu oświetlenie :
    http://srvimg09.tablica.pl/images_ta...iny-zwolen.jpg - bez sygnalizatora AIRBAG.
    Prawdopodobnie zużyciu uległy włączniki lampek do czytania, święcą się czy są włączone czy nie. Podczas naciskania widać, że nie ma gdzieś styku bo czasami potrafią zgasnąć - zwłaszcza w trakcie "naduszania" Prosiłbym o tutorial (szukałem nie mogę znaleźć) jak to ustrojstwo rozebrać i co trzeba wymienić.
    A przy okazji prosiłbym również o tutorial wyjęcia zegarów, mam do wymiany diode/żarówkę lewego "wskaźnika kierunkowskazu" (ten który miga na liczniku jak daję kierunek w lewo
    Z góry dziękuję i pozdrawiam fanó Skodzin
    Wojtas

    Komentarz

    • djwyrebas
      Ambiente
      • 2011
      • 214

      #3
      Witaj!
      Zdejmujesz poważając śrubokrętem płaskim tą plastikową szybkę i będziesz miała dwie śruby z łbem gwiazdkowym, po ich odkręceniu umiejętnie trzeba lampkę wyciągnąć do dołu, trzymać się będzie już jedynie podsufitki, odpinasz kostkę i masz wszystko jak na dłoni. Tylko błagam, delikatnie bo ustrojstwo plastikowe jest cienkie i łatwo połamać. Pozdro!
      gazu, bo dogania nas starość!

      Komentarz

      • ROBAL_26
        RS
        • 2010
        • 2320
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Wojtas82, tak jak pisze djwyrebas, a i oprócz śrubek lampka ma 4 zatrzaski aby się stabilnie trzymała metalowej ramki, zegary wychodzą dość prosto,nawet jest opis na forum;


        przy okazji może być przydatne :szeroki_usmiech

        pozdro
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz

        • Wojtas82
          Classic
          • 2012
          • 13

          #5
          Kurde panowie dzięki za "tempo obsługi"
          Ogólnie mam tu kilka usterek elektrycznych i zastanawiam się czy nie mają one początku w jednym miejscu, postaram się opisać po kolei co jest grane:
          1.Centralny zamek - mam wersję bez pilota, przy otwieraniu drzwi pasażera działa poprawnie zamyka i otwiera wszystkie drzwi, od strony kierowcy tylko drzwi kierowcy, wyczytałem, że to jakiś mikrostyk w zamku ale czy na pewno?
          Planuje dokupić niebawem centralkę i pilot i chciałbym w to wszystko wmieszać bagażnik, jak sprawdzić czy tam jest elektryka? Jaką kupić centralkę aby mieć pilot w kluczyku?
          2. Brzęczyk świateł - raz działa raz nie, jeszcze nie ustaliłem reguły, myślę, że to na pewno może mieć związek z tym mikrostykiem?
          3. Pokrętło jasności zegarów - niby działa poprawnie, ale w trakcie obracania widoczne są skoki jasności, jakby było jakieś zwarcie, może wyrobiony sam mechanizm?
          4. Wspomniane już oświetlenie wnętrza - pomijając schrzanione przyciski do czytania, przy ustawieniu "drzwi" po otwarciu drzwi pasażera lub prawych tylnych działa ok lewa strona w ogóle nie zapala oświetlenia...

          Z góry sorry za taki długi wywód i od razu dziękuję za pomoc.

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Na wszystkie pytania odpowiedziałeś sam wymień mikrostyki w zamkach które nie działają właściwie. sprawdż również luty na płytkach w zamkach bo mogą być zimne luty
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez Wojtas82
              Kurde panowie dzięki za "tempo obsługi"
              Witaj w świecie OCP. Nie będziesz żałował tego kroku.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • Wojtas82
                Classic
                • 2012
                • 13

                #8
                Zamieszczone przez kabanos
                Zamieszczone przez Wojtas82
                Kurde panowie dzięki za "tempo obsługi"
                Witaj w świecie OCP. Nie będziesz żałował tego kroku.
                Hehe dzięki jak na razie raczkuję, fura drugi dzień stoi pod domem

                Apropos tych mikrostyków,drogie to? Kupię to w elektronicznym czy muszą być oryginalne skody?

                Komentarz

                • rumcajs_kr
                  Rider
                  • 2011
                  • 312
                  • Yeti (5L)

                  #9
                  Zamieszczone przez Wojtas82
                  przy otwieraniu drzwi pasażera działa poprawnie zamyka i otwiera wszystkie drzwi, od strony kierowcy tylko drzwi kierowcy
                  Zamieszczone przez Wojtas82
                  po otwarciu drzwi pasażera lub prawych tylnych działa ok
                  Wg. mnie sam sobie odpowiedziałeś, mikrostyki w prawych drzwiach działają bez zarzutu,a fakt,że jak od pasażera otwierasz kluczykiem może być spowodowany,że jest tam siłownik CZ typu Slave, a nie Master tak jak po lewej stronie, ale może się mylę,bo nie wiem jakie siłowniki były montowane w O1 przed liftem :|
                  Moja nowa pasja

                  Były posiadacz O1FL

                  Były posiadacz 6Nki

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2320
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Wojtas82, najpierw,ja bym sprawdził stan przewodów w wiązce w gumowej osłonie między budą a drzwiami,często pękają przewody i jest problem, dokładnie obejrzyj w drzwiach kierowcy i te tylne lewe, oraz zanim wymienisz mikrostyki popraw miejsca lutowania wtyczki do płytki zamka, ja 2 razy u starego w gofie 4 to robiłem i się obeszło bez wymiany mikrostyku.
                    co do regulacji podświetlenia zegarów i kokpitu to pewnie ten ściemniacz już kończy swój żywot lub jest ostro zabrudzony, jako że masz przed fl to jest zapewne zintegrowany z włącznikiem świateł ,wychodzące pokrętło po przyciśnięciu, no chyba że masz już obok razem z regulacja świateł.ok

                    pozdro
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • Wojtas82
                      Classic
                      • 2012
                      • 13

                      #11
                      Zamieszczone przez ROBAL_26
                      Wojtas82, jako że masz przed fl to jest zapewne zintegrowany z włącznikiem świateł ,wychodzące pokrętło po przyciśnięciu, no chyba że masz już obok razem z regulacja świateł.ok

                      pozdro
                      Myślę, że zamkiem zajmę się później, najpierw zacznę od rzeczy łątwiejszych
                      Dzięki wam wszystkim za rady.
                      Mam taki włącznik (sorry za foto z tablicy poszedłem na łatwiznę http://srvimg08.tablica.pl/images_ta...run_rev002.jpg
                      czyli chyba zintegrowany. Rozumiem, że mam wtej sytuacji 2 opcje:
                      Wymiana całego przełącznika łacznie ze światłami lub "regenracja" samego pokrętełka o ile jest to w ogóle możliwe?
                      Pozdrawiam!!

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2320
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Wojtas82, ciężko jest mi powiedzieć czy jest możliwość jego zregenerowania ponieważ takiego jak twój jeszcze nie rozbierałem i jak to na płytce wygląda.ok

                        pozdro
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • Wojtas82
                          Classic
                          • 2012
                          • 13

                          #13
                          Zamieszczone przez ROBAL_26
                          Wojtas82, ciężko jest mi powiedzieć czy jest możliwość jego zregenerowania ponieważ takiego jak twój jeszcze nie rozbierałem i jak to na płytce wygląda.ok

                          pozdro
                          No to będę musiał pioniersko pogrzebać

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #14
                            mikrostyk dostaniesz za kilka PLN na alegro jaki i za ile zdecydujesz Sam
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            Pracuję...